Presidenten i hissen

Haha! Kom att tänka på när jag och Lars (Liselotte) var i Kairo tillsammans i vintras på miniweekend. Ni som träffat oss vet att vi blir lite knäppa tillsammans.

Under hela helgen diskuterade vi våra möjligheter att ställa upp i presidentvalet i Egypten. Vi hade en massa bra ideer på löften vi skulle annonsera ut för att locka väljare. Minns dom inte nu men ett var något om att införa mjukare galabeyor.

Lars fick lite storhetsvansinne tillslut och började ställa krav. Han ville till exempel göra om en våning i Kairotornet till sitt kontor och han ville att alla skulle tilltala honom Ers Höghet.

När vi klev in i hissen på vårt fancy hotell och dörrarna skulle till att stängas slank en man in i hissen med oss. Lars tittade lite menande på mig och sa:

- Som blivande president känner jag mig inte helt bekväm med att dela hiss med någon annan.

Jag instämde och skulle precis tillägga något när mannen plötsligt tittade upp och sa:

- Jaha så ni är också från Sverige!

Sen följde en mycket awkward hisstystnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0