Lägesrapport

Vi har en katt i trapphuset som brukar jama när vi går ut. Jag ger henne lite av vår ost ibland, hennes tass är helt böjd och hon är jättesmal. :( Längtar hem till våra tjockiskatter! Dom har det så himla bra.

Häromdagen skulle vi gå till stranden. Osman hade hittat en bra asfaltväg som verkade gå hela vägen dit. Vi tänkte inte bada, bara se hur den såg ut och typ njuta av solnedgången. När vi gått i 45 minuter och det fortfarande var längre bit kvar än vad vi hade gått, bestämde vi oss dock för att gå tillbaka. Tog jättefina bilder men blogg-appen funkar fortfarande inte. :(

Känner mig helt paranoid och rädd för allt här, taxichaufförerna kör fortfarande som att dom åker gocart-bilar på Gröna Lund och igår när vi gick hem eldade de sopor på andra sidan gatan. De hade nog inte tänkt så mycket på exakt vad de eldade dock, för plötsligt började det smälla och det flög saker ut ur brasan, som rakater. Jag sprang förbi elden så fort jag kunde medan Osman lungt fortsatte gå och skrattade åt mig.

Eller som när han skulle göra kycklingsoppa och jag först vägrade äta eftersom kycklingen först tinat i öppen påse och rumstemperatur innan jag upptäckte den och la den i kylen, där den sen legat i mer än ett dygn. Var tvungen att fråga runt och googla massor innan jag vågade äta av soppan.

Kanske är vi lite väl försiktiga i Sverige, vi skulle nog kunna vara mer vågade och mindre lagom ibland. Men samtidigt är det så skönt att veta att alla som kör bil hemma (förutom några få undantag) har körkort och vet vad döda vinkeln är, och att om man beställer kött på en restaurang så vet man att kocken har använt handskar och att det inte finns kackerlackor i köket.

Egypten är ett fantastiskt land och jag älskar det, men just nu har jag faktiskt fått min dos av arabländer och längtar hem till frisk luft och gröna skogar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så välkommen hem så :)
/P

2012-06-27 @ 18:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0