Filosoferar i väntkön

Vodafone har den absolut långsammaste servicen i stan. Så medan jag väntat har jag filosoferat.

Nyss satt jag nämligen på mc donalds och åt pommes frites med fingrarna, efter att ha räknat egyptiska pengar större delen av eftermiddagen.

Och så kom jag fram till att man gör vissa misstag om och om igen (typ solar utan solkräm och tror att man inte ska bränna sig). Och den enda skillnaden mellan de olika gångerna är att man tror man är mer förberedd, världsvan och stark nog att klara det bättre än förra gången. Men så faller man alltid handlöst och inser att man är lika mänsklig som man var förra gången.

Får väl hoppas på lite superkrafter nu då.

Vår utsikt från hotellrummet på 15:e våningen. Marriot hotel, Zamelek, Kairo.

(även detta inlägg skrevs för ett bra tag sen men det går inte alltid så snabbt att ladda upp...)


Kommentarer
Postat av: majzan, försöker filosofera likadant

kloka ord maistro! Mycket kloka! En skillnad jag tänkte på är att man gångerna efter har vetskapen om hur och att man har klarat sig förra gången vilket kan underlätta även om man faller tillbaka till samma misstag igen ;))

2012-02-12 @ 12:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0