Dämpar abstinens

Nu var det länge sen jag skrev igen, hallå läsare finns ni kvar?

Nathalie är här på semester och vi har spenderat tre dagar i Kairo på den lyxiga ön Zamelek i Nilen (och i museet, vid pyramiderna i Giza och i Sakkara, i Khan el Khalili och på Citystars där jag shoppade för typ 2000 på H&M - så blir det efter 4 månader omgiven av galabeyor och kamel T-shirts).

Nu har vi snorklat i Röda Havet, shoppat i gamla marknaden och är äntligen parkerade i soffan på Makani för att äta middag och dämpa min sushi-abstinens.

Vet att ni hört mycket illa om Egypten på sista tiden - bankrån, jordbävning och kidnappning - men jag har inte märkt av något av detta. Inte ens när vi hade Tahrir torget på andra sidan Nilen från vårt hotell märkte vi av några oroligheter.

Så familjen, Egypten är lugnt och fint och jag ser fram emot att spendera mina semesterdagar här tillsammans med er! :)

Detta inlägg skrevs igår kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0