Slut på bensin

Beduiner har blockerat vägen till Sharm så bensintransporten inte kom fram. Igår kväll fick två bensinmacker äntligen bensin men jag valde att inte ställa mig i kön efter att ha noterat att det stod, utan att överdriva, minst HUNDRA bilar där redan.

Nu har bensinlampan lyst sen igår kväll och jag överväger om jag ska lämna bilen på den tomma bensinmacken jag står vid nu och fortsätta med taxi, eller chansa på att kön till nästa mack har minskat sen igår och tanka där.

För säkerhets skull har jag bett min arab höra med chaufförerna hur kön ser ut och jag väntar nu på återkoppling från honom. Min bil är parkerad i solen och det är stekhett men vågar inte flytta den. Sk spara varje droppe bensin jag har kvar.

Jättedum fråga men kan man tanka bilen med diesel? Vågar inte fråga nån här och antar att svaret är nej men nu är jag desperat. Ska fråga pappa.

Till och med Makani har slutat leverera sushi eftersom de har slut på bensin. Bara så att ni förstår hur allvarlig situationen har blivit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0