Sandstorm

Äntligen får jag uppleva en sandstorm! Hade faktiskt blivit lite besviken om jag fått lämna Egypten utan den upplevelsen. Himlen var så tjock av sand att man kunde titta rakt in i solen idag, den liksom hängde uppe i himlen som en vit glaskula.

Har lagat skärmen på mobilen och börjat packa ihop kontoret. De näst sista gästerna lämnade Sharm el Sheikh idag tillsammans med fyra av våra kollegor. Nu är vi totalt fem kvar i Sharm, uppdelade i två team med bara ett flyg norrmän kvar att ta hand om.

Sitter just nu i restaurangen som hör till ett av hotellen i vårt resort, men eftersom vi inte har några gäster kvar på det här hotellet kan jag verkligen slappna av, fast jag har uniform på. Jag behöver inte sitta med rak rygg, redo att le åt alla som passerar. Jag kan se lite uttråkad ut och luta hakan i handen.
Jag kan till och med låta bli att titta på folk som går förbi mitt bord!

Idag blev jag filmad också. Det var jättesvårt att bete sig naturligt och låtsas att man inte har en stor kamera en decimeter från huvudet. Skulle aldrig klara av att va skådis.

Nej nu får ni sluta distrahera mig, jag ska äta kyckling med pesto.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0