Snarket!

Har haft en jättebra dag i Kairo, det var verkligen kul. Allt flöt på bra och gruppen var söt och intresserad.

Sov ganska mycket igår dock innan jag åkte. Gick ju hem för att vila kl 16 och sov sen av och till (med undantag för att beställa hem och äta sushi) fram till kl 23.40, då kände jag mig tvungen att gå upp och börja förbereda mig.

Sen sov jag ovanligt bra på vägen ner, så bra att jag missade Suezkanalen och helt förvånad vaknade till när vi svängde in till frukoststoppet. Fick helt avslappnad ta upp mikrofonen och låtsas att allt gick enligt planerna och att det inte alls var meningen att jag skulle ha pratat om Suez och om Ahmed Hamdis tunnel en kvart tidigare.

Och nu på vägen hem sov jag också slm en stock. Lokalguiden pratade en massa och jag somnade någonstans mitt i, förlåt Muhamed.

Så jag borde va utvilad nu men känner ändå att det är ganska skönt att krypa ner i sängen efter en 24 timmar lång utflykt. Imorgon är det E'ed och djur kommer offras. I Kairo såg vi många flak lastade med kor och får märkta i olika färger. Min kära egyptiska vän har fått det ärofyllda uppdraget att offra fåret imorgon bitti. Och för mig känns det bara så långt ifrån okej som det bara kan bli.

Men sån är det. Glad E'ed på er! Eller på turkiska: iyi bayramlar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0