Då är det okej!

Säkerhetsvakten vid hotellet stod och pratade med en Thomson-guide när jag körde in med bilen. Han ville inte släppa in henne eftersom hon inte kunde bevisa att hon arbetade här och hon hade ju ingen all inclusive-band på armen.

Vet inte hur länge hon stått där men jag hörde henne upprepa att hon var guide för Thomson innan vakten kom fram till mig med ett tveksamt uttryck i ansiktet;

- Kristina. Is she working for Thomson?

Eftersom jag inte visste vevade jag ner rutan i bilen och frågade.

- Are you working for Thomson?
- Yes I am.

Så vände jag mig mot min kompis vakten och svarade;

- Yes she is.

Varpå han sken upp och släppte in henne utan vidare tvivel. Lätt som en plätt.

Undrar vad som hänt om jag hade sagt nej. Då hade hon kanske fortfarande stått kvar där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0