Vad är klockan?


Såg att kl 6 på morgonen skulle det vara någonting så att man inte kunde läsa eller publicera bloggar.. Klockan 6 i Sverige är alltså kl 1 på natten här... Vilket borde vara väldigt snart, orkar inte kolla på mobilen i fotändan av sängen. Så jag bara skriver så får vi se om det går eller inte!

Idag hade vi en tre timmars flygförsening. Vi kastade i oss frukosten och åkte till kontoret för att ringa runt till alla gäster innan de lämnade sina rum och ge den nya upphämtningstiden från hotellet. För även fast vi skickat sms till alla kommer ju sms:en inte alltid fram. Radioskuggans paradis, thats where i am. Jaha sen fixade vi massa annat och jag bokade om flyg till gäster innan vi slutligen hämtade upp dom och körde till flygis.

Fick lite panik när ett flyg landade precis innan vi kommit fram.. Om det hade varit vårt skulle det innebära att alla våra 300 gäster kom ut samtidigt som vi skulle hjälpa 300 gäster att checka in. Men som tur var kom flyget från Toronto och vi kunde pusta ut. Fick flera hejdå-kramar och hade en allmänt trevlig tid på flygis!

Nu har jag hjälpt gäster att byta rum, svarat på hundrafemton frågor och fixat matlåda till Oscar som kom hem senare än mig, efter att middagsbuffén stängt. Och så har jag hittat en liten ödla i mitt rum, en bebis, jättesöt.

På vägen upp från mitt gamla rum till receptionen såg jag följande djur: kolibris, eldflugor, getter, en gris, en jättestor padda. Och utanför mitt nya rum igår satt en spindel som utan att överdriva var lika stor som min hand.

I like it!!

Nej nu ska jag sova, har välkomstmöte imorgon och vet att vi har 30 gäster som blivit ombokade från ett annat hotell och många av dem är fortfarande arga av någon anledning. Och speciellt en dam, som lyckligtvis var full när hon kom och inte kunde vara så aggro, men som troligtvis kommer gå till attack imorgon.

Så hejdå 13 januari och Kims födelsedag - hej skönhetssömn!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0