Spanglish!

Ikväll är det dags för en välbehövlig spanskakurs igen. Nu bjuder jag på några felsägningar:
.
Säkerhetsvakt i Santo Domingo frågar mig om jag är gift och jag försöker få fram att jag inte vill ha kille för jag vill vara fri.
Jag: No, no estoy cansada.
Vakt: Tienes novio? (har du pojkvän?)
Jag: No, no quiero, estoy libro. (nej, jag vill inte ha, jag är en bok.)
.
= Oj, det hette visst libre. Fast det kunde man inte heller säga.
.
Jag vill fråga en kille på hotellet om han kan sätta upp vår termometer nära poolen så att alla gäster kan se den.
Jag: Cerca el basura por favor! (nära papperskorgen tack!)
.
= Hehe. Pesina hette det ja.
.
Jag går ner till vår utflyktsavdelning med avsikt att säga: hej! Jag har en sak åt dig!
Jag: Hola Kathline! Tengo una casa para ti! (Hej Kathline! Jag har ett hus till dig!)
.
= Cosa! Inte casa!
.
.
Nu kommer jag inte på fler men det är många och listan blir längre. Ha tålamod!

Kommentarer
Postat av: annnelis.blogg.se

Hahahahhahahahahhahahhaha :'D

2011-01-11 @ 17:26:26
URL: http://annnelis.blogg.se/
Postat av: majs

HAAHAHAHA <3 jag är en bok

2011-01-17 @ 15:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0