Lakrits!


Kom inte på någon annan rubrik, har precis ätit pingvin-lakritsar som jag äntligen lyckats ta bort från tänderna. Ahh. Idag har jag varit i Los Haitises nationalpark på utflykt med 51 gäster. Vi har sett pelikaner, fregatter, mangrovträsk och grottor och jag var väldigt nära att somna när vi hade två timmars sol och bad på bacardi-ön. Vilket innebar att jag satt i strandbaren och drack vatten medan gästerna chillade på stranden!

Ikväll åker jag och el chefe till Sanchez för lite pica pollo och spanskaövning på fritiden och imorgon kör vi vidare till surfparadiset Cabaréte för att kolla på ett par hotell. Har lite i-landsproblem, vill ni höra?

1. Har tröttnat på buffén. Är hungrig i magen men mår illa i halsen - Anneli var det inte du som kände så förut? Hur får du bort det??

2. Ska flytta från min villa vid stranden till en lägenhet i en annan villa uppe vid receptionen. Vet dock inte när jag ska flytta och packar in och ut sakerna ur väskan hela tiden.

3. Ööööhhh. Det var nåt mer. Har haft så många i-landsproblem på sistone att jag börjar fundera på att flytta in i ett riktigt dominikanskt hus för att få lite perspektiv.

För det är inte okej att klaga på att man äter för mycket gratis mat i ett u-land! Not okej i say!

Besitos!

Kommentarer
Postat av: annnelis.blogg.se

1. Åhhh hahaha I feel your pain so much!! Jag har så i perioder och majan tror att det kan vara om jag småäter mycket och ofta, vet inte om du gör det, om inte så kraschar teorin där. Men ja du... Prova att inte småäta om du gör det, annars så hang in there!! Det går nog över snart! Du kanske kan köpa nåt och laga egen middag om du kan?



2. Hmm..... Ha allt som du inte använder nerpackat, det andra kan du packa upp och packa ner eftersom hehe.



3. <3

2011-01-09 @ 12:31:49
URL: http://annnelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0