Goes America!

Jo men jag var ju i Puerto Rico, och det är jättefint (har tagit bilder men de ligger i kameran så ni får helt enkelt föreställa er med hjälp av min målande beskrivning - jääättefint).
.
Det första jag såg på flygplatsen var - JA JUST DET! McDonalds. Höll på att skriva McDonalds Delux. De borde ha en ny meny som heter så. Enbart tillgänglig för dom som bor i Dominikanska Republiken, en extra stor burgare med extra allt speciellt saltgurka och ost. Och så självklart homedelivery från Puerto Rico.
.
Jag menar HALLÅ? Om vi har två IKEA i det här landet borde vi ju åtminstone ha en McDonalds. Det är ju nästan lite illegalt.
.
Sen hittade jag en turkisk restaurang också men hade inte råd med någon kebab eftersom dom kostade svinmycket. Istället drack jag ayran, det var också mums. Och lyssnade på en turkisk fotbollsmatch.
.
Min taxichaufför tjatade om att jag skulle smaka mufunghu som tydligen är en typiskt Puerto Ricisk rätt gjord på mango. Men hallå, det finns hamburgare och kebab? Och så beställde jag lite kinamat en kväll. Ahhh.
.
Men nu är det back to reality. Jag är tillbaka i djungeln med en burk salta coctail peanuts som enda sällskap och svarar på mail från gäster, säljare, reklamationsavdelningen, utflyktsavdelningen och lite annat roligt. Sen ska jag göra schemat, det ska bli kul! Och solen skiner och palmerna svajar och kolibrisen flyger och ja, ni vet.
.
Ha det!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0