Knubbie!

.
Har plockat fram mitt gamla talesätt igen: hellre en glad tjockis än en sur smalis.
.
Och med dom orden fortsätter jag att trycka i mig bröd efter bröd med ett tjockt lager philadelphia-ost på. Och bara så ni vet, jag köpte inte någon low fat ost. Sånt är för sura smalisar. Och jag är påväg att bli en glad tjockis.
.
För övrigt hade vi en jättebra valsafari igår! Vi kom lite sent och var tvugna att äta lunch före safarin, vilket var lite oroväckande. Men det gjorde inget för bara efter 10 minuter på havet såg vi en valmamma och en valbebis! Bebisen (som säkert vägde 2 ton) gjorde baklängesvolter framför oss och verkade inte bry sig ett dugg om alla turister som stod upp i båten med kamerorna i högsta hugg.
.
Hur ska dom kunna veta att folk betalar typ 700 kronor per person för att få se dom hoppa omkring lite i vattnet?
.
Och jag stod där som en av turisterna, minus de 700 kronorna, med kameran redo framför mig. Tog ungefär tvåtusen bilder och alla föreställer plask. I skummet och stänket av vissa plask kan man ana en fena eller en valrygg.
.
Mådde som en prinsessa och hade en jättebra dag! Nu får ni ursäkta men jag måste äta lite mer bröd.
.
.
.
Såhär såg det ut två sekunder innan jag knäppte mina bilder. Så ni får en googlad bild istället för att se bättre. Oj vad mycket smulor jag har i sängen nu. :/
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0