Where are you?


När egyptierna (och turkarna) vill fråga vart man har varit någonstans, säger dom "where are you?". Och när taxichauffören undrar om man har pojkvän frågar dom "you my friend?". My friend = boyfriend. Och igår försökte en armbandsförsäljare i Khan el Khalili på ca 8 år fråga om Wiccan ville bli hans fru. Men det tog ett tag innan hon förstod eftersom han frågade: "You need my housband?".

Annars skiner solen, temperaturen vilar fortfarande på omkring 35 grader i skuggan och pyramiderna står kvar där de stått i snart femtusen år. Iallafall sist jag tittade i förrgår.

Idag är jag ledig och tänkte jag börja förbereda mig inför månaderna i Dominikanska. Men internet går helt galet segt, så jag tar nog en taxi till Il Mercato istället. Vi ses där gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0