Ops! I got married.


Idag akte vi till El Tur. Det maste vara det trakigaste stallet pa jorden. Efter att ha akt genom oknen i en timme fran Sharm el Sheikh mot Kairo kommer man till varldens minsta stad dar man nastan inte ser nagra manniskor alls pa gatorna. Och mitt i staden ligger den byggnad man maste besoka for att forlanga sitt visum i Egypten.

Den har gangen gick det dock forvanandsvart fort, sa jag hade inte behovt skramma upp mina kollegor sa mycket. Hehe.

Pa vagen hem var vi tvungna att stanna vid en bensinmack for jag holl pa att kissa pa mig, har kommit in i en kissperiod igen nar jag blir akut kissnodig ungefar en gang varannan timme. Lite jobbigt eftersom vi ska till Kairo inatt men det gar nog. Hursomhelst forstar jag inte varfor de inte anvander toaletter med hal i marken mer? Det ser inte frascht ut, men det AR frascht! Man behover inte rora vid nagonting, mycket mer hygieniskt. Istallet hade de vanliga toaletter, som vanligt valdigt ofrascha och nu krop det till och med kackerlackor inuti.

Men. Noden har ingen lag. Ibland far man gora som ryssarna och sta pa toalettstolen. Lite anvandbara tips fran arablandet!

Och angaende rubriken pa inlagget - var chauffor Ismael friade till mig med en ring som hade en arabisk skrift och hjartan inristade pa insidan (misstanker starkt att det ar hans forsta, andra eller tredje frus namn). Eftersom han erbjod mig ett tusen kameler tackade jag ja.

Whats a camel-less girl supposed to do?

Fast han fick tillbaka ringen sen, vet inte om det raknas som skiljsmassa.

Masalaama hoouma!

Hejda apa pa arabiska. Lite osaker pa stavningen dock.


Kommentarer
Postat av: Anonym

"Whats a camel-less girl supposed to do?" och "sa jag hade inte behovt skramma upp mina kollegor sa mycket. Hehe" hhahahahahahhahahahah :'D



och euuuw, kackerlackor!!! :o:o:o

2010-10-16 @ 16:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0