Om jag hade varit farao...


Då hade Egyptens historia varit så mycket mindre komplicerad. Det hade jag sett till.

Men nu är jag nästan klar med att skriva stödord till mitt 35-sidor långa kompendium. Har "bara" egyptiska muséet kvar. Hämtas utanför hotellet jag bor på om 5 och en halv timme. Kanske kommer sova 2 timmar innan dess.

Såhär ser programmet ut sen!

Bussresa till Kairo ca 6-7 timmar (med ett kort frukoststopp inräknat).
Möta vår lokalguide i Kairo som man måste ha med sig för att kunna guida.
Guida i Saladins citadell och Muhammed Alis moské.
Äta lunch. Ahhhh. Happy moment.

Pyramiderna! Igen. Och Sfinxen. Och Kefrens daltempel där jag ska berätta om hur man mumifierade faraoner, muahahaha.

Prata om och demonstrera hur man gjorde papyrus förr hundra tusen miljoner år sedan. Eller okej, tvåtusen år sen. Svara på hundra frågor om vad alla tavlor på Egyptus Papyrus föreställer och betyder.

Åka till hotellet. Med världens mjukaste sängar. Vilja ta mitt traditionella heta bad och sova, men det blir mer troligt en snabbdusch och sedan hoppa in i taxi med guiderna för att visa dom Kairo by night.

Sova och snarka som en galen gris.

Vakna och undra vart jag är. Äta frukost, mingla med gästerna och fråga vad de gjorde igår kväll (sov).

Åka till Egyptiska muséet med minst en halvtimme stillastående i morgontrafiken, försöka prata på så mycket jag kan för att underhålla alla.

Guida i Egyptiska muséet. Slappna av på cafét bredvid när gästerna har egen tid.

Lunch på flodbåten i Nilen.

Khan el Khaliliiii! Åh vad jag längtar. Träffa mina gamla vänner från cafét vi brukar hänga vid.

Bussresa tillbaka till Sharm, inklusive kort stopp på Burger King, tävling på bussen för att se vilka som lyssnat på vad jag sagt ;) och filmvisning.

Sova som en väldigt nöjd och trött älg.

Men först ska jag skriva klart alla stödord, skriva ut allt, skriva färdigt brevet till gästerna, hitta annat material jag vill ge dom, skriva ut allt det, lägga i kuvert och hämta utflyktslistan och tillståndet att guida.

Och sen ta en taxi till hotellet, beställa frukostbox och äta middag.


Kommentarer
Postat av: barrr

du är en duktig kotte! kottilottlott :D:D :D hoppas du får det kult elgen!

2010-10-10 @ 14:43:22
Postat av: morrr

duuuuktig korv!!!

2010-10-10 @ 18:45:54
URL: http://annnelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0