Im that starloop in the sky.


Okej sluta tjata, jag ska faktiskt börja efter det här inlägget. Kom precis tillbaka från toan och blev bara så påmind om den egyptiska engelskan som jag nästan glömt bort under sommaren.

När jag kom in först och beställde en capuccino, frågade servitören mig:

- Flefler?

Han fick upprepa denna fråga fyra gånger innan hans hjälpsamma kollega räddade situationen och förtydligade:

- Banana, chocklate, strawberry..?

Jaha. Han sa flavour.

På McDonalds är det nästan omöjligt att förstå eftersom de pratar i ultraspeed på egyptisk engelska. Man kunde ju önska att de kunde leverera beställningen i samma takt.

- Zo you want zmall, midim, lasch?
-
Öh.. Medium?
- Anz waz zo you wanz zo trink?
-
... Cola?

Det krävs månader av träning. Månader, im telling you. Och när man ringer donken för hembeställning, sparar dom ens telefonnummer och namn så nästa gång man ringer svarar dom:

- Good afzernoon ms Kristina, would you like a QP cheese again?

Inte okej att McDonalds vet ens namn. Inte okej någonstans.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahhaahahahah

2010-10-10 @ 14:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0