Egyptiska taxichaufförer


Det är alltid väldigt spännande att åka taxi i Egypten. I nio fall av tio blir man friad till. Det spelar ingen roll att taxigubben är trettio år äldre, fet och skäggig. Han anser sig fortfarande vara guds gåva till kvinnorna och tror på fullaste allvar att det finns en chans att man svarar ja.

Numera säger jag dock att jag är gift. Det sparar så mycket tid. Och det finns liksom ingen ursäkt för att säga nej till bröllop, om man är singel (ogift = singel). Du är inte riktigt min stil och jag är inte intresserad av ett förhållande går liksom in genom ena örat och ut genom näsborren.

Förra året sa jag ofta att jag var ogift men hade pojkvän. Detta är ju i en egyptisk ogift mans öron samma sak som att man är singel. Speciellt om pojkvännen inte befinner sig i Egypten. Här är det också väldigt svårt att få dem att förstå att man aldrig kommer följa honom till altaret. Hur många kameler han än erbjuder.

Idag frågade min chaufför mig i vanlig ordning om jag var gift. Ja, sa jag. Jag är gift. Det faktum att jag inte har någon ring på fingret reagerar dom normalt inte på. Följdfrågan blir då om han kommer från Egypten och här svarade jag att han var turkisk. Dunno why. Följdfråga nummer två blir ganska snabbt därefter om han befinner sig i Egypten. Eftersom ett nej skulle sänka min status från gift till singel på två röda, svarade jag ja.

Men intervjun är långt ifrån över här. Kanske har hans chanser för att bli gift med en europeisk rik kvinna minskat något, men intresset kvarstod. När han frågade hur många barn jag hade, sa jag att barnen kommer senare. Han sken genast upp som en liten sol, och förklarade att min make var dålig i sängen. Om han inte kan få tre, fyra eller fem barn, är han dålig. Jag borde byta ut min man.

Själv var han tydligen gift och hade tre barn. Han var väldigt bra i sängen. Jag kunde gifta mig med honom istället så skulle han skänka mig många barn. Men min make borde jag lämna, han var ingenting att ha.

Well. För att inte skrämma upp er vill jag understryka att jag fortfarande är ogift och inte har några planer på att få barn inom den närmsta framtiden. Men vem vet. Nu ska jag hoppa in i en taxi och åka tillbaka till hotellet.


Kommentarer
Postat av: majan

den där sista meningen var lite oroväckande.. ;)

2010-10-08 @ 08:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0