Alltsa. Egypten.


Hej igen!

Igar skulle jag och Johanna aka ivag till Dahab, en mysig liten stad ca en timme utanfor Sharm el Sheikh. Vi tankte ta bussen efter jobbet och overnatta pa ett hostel dar. Allt var planerat och klart in i minsta detalj.

Tills nagra av lokalguiderna fick veta att vi skulle aka och glatt meddelande att de ocksa skulle dit samma kvall. Vi kunde alltsa aka med dom. Eftersom lokalbussarna inte ar alltfor charmerande tackade vi ja och avtalade tid runt halv nio.

Halv nio kom och halv nio gick. Vi fick inte tag pa nagon av vara chaufforer. Bade jag och Johanna akte hem for att lamna uniformer och jobbvaskor som vi hade tankt ta med till Dahab och invantade samtal.

Vantade och vantade. Borjade ringa varandra for att se om den andra hort nagonting men ack. Inte ett ord. Jag fick tillslut pa en av killarna som satt hemma hos nagra kompisar och roade sig, utan en tanke pa att hamta upp oss.

- Yes we will go around 1 or 2 tonight, informerade han glatt. Klockan var da ungefar elva.

Jag och Johanna hade borjat acceptera att vi inte skulle till Dahab och planerade en resa idag istallet, men klockan tolv ringde hon till mig och berattade att en av killarna nu stod utanfor hennes hus med bilen redo. Och ca tjugo minuter senare hamtade de upp mig.

Alltid nar man ska ut fran Sharm el Sheikh maste man visa sitt pass i en kontroll. Nar vi stannade i den har kontrollen markte vi att nagot inte stod ratt till. Killen som tagit vara pass satt bara stilla pa en bank och tittade pa dom och vara arab-kompisar stod utanfor bilen och rokte lite for lange.

Vi satt kvar i bilen i ungefar tio minuter till och skojade om att utflykten inte var som guiden berattat och att vi ville ha pengarna tillbaka, ingen gav oss nagon information. Vi hade valdigt kul men nar vara kompisar statt en bra stund och pratat med kontrollmannen borjade vi kanna att nagot inte riktigt stamde.

Och sa kom var chauffor tillbaka och meddelade att vi fick vanda om. Vi kunde inte aka till Dahab. Varfor? undrade vi. Men det behovdes ingen anledning. Vi var tva utlandska tjejer i baksatet pa en bil med tva egyptiska killar framtill, och vi var inte gifta. Nu vet jag inte om detta var problemet men vi misstanker det starkt. Och trots att det inte fanns nagot riktigt skal till att vagra oss att aka vidare, var det inte mycket vi kunde gora att det.

Konstapelns ord vager tyngre an vara. Sa det var bara att vanda om och atervanda till vara boenden. Jag och Johanna mumlade i baksatet att den har utflykten varit valdigt dalig och att chaufforen inte skulle fa nagon dricks.

Ikvall ar vi inbjudna pa en 3D-film, vi sag den forra aret ocksa och det var jattehaftigt. Haller dessutom pa att kissa pa mig sa med dessa ord checkar jag ut for ikvall!

Ta hand om er dar borta, och glom inte bort mig bara for att jag har dalig uppdatering!! Aterkommer snart med mer konstiga berattelser.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha sandlådan då <3

2010-10-14 @ 19:26:55
Postat av: YEAH IT IS

;D <3

2010-10-15 @ 11:46:42
URL: http://annnelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0