Kackerlacka heter Sir-sor på arabiska.


Eller sor-sir. Sar-sor kanske det var? Jaja. Anyhoe.

Anledningen till att jag kom att tänka på det är för att det låg en kackerlacka på mitt golv imorse (läs: kl 16). Som tur var stod städaren utanför och kom på nolltid springande med sopborste och skyffel. Det som är så creepy med kackerlackor är att dom springer så galet fort! Och att de aldrig dör. Det spelar ingen roll att de ligger upp och ner under ett glas i en vecka. De är vid fullt liv när man lyfter på glaset igen. Believe me, I've tried.

I lördag skulle jag sluta jobba kl 12 men hade inte kollat på schemat så noga så jag trodde mitt pass lutade 16.30. Fast det vår så mycket att göra att jag inte lämnade kontoret förrän vid 21. När jag kom till hotellrummet fungerade inte nyckeln och när jag äntligen kom in satt det en gigantisk sor-sir på väggen i min dusch.

Summan av kardemumman blev att jag somnade vid 23, gick upp kl 1 på natten och stod klar utanför receptionen 01.40, redo att åka på endagsutflykten till Kairo.

Var ganska slut igår kväll när vi var påväg tillbaka igen i bussen efter 10 timmars guidning. Till saken hör att jag bara sov 3 timmar natten till lördagen också.

Så! Då tror jag att jag har tillräckligt med ursäkter för att jag ansåg att det var morgon kl 16 idag. Och att jag vaknade kl 14. Och att jag la patience på datorn i typ två timmar. I brist på andra beroenden.

Om två veckor kommer jag förmodligen hem till Sverige igen, och då blir det bättre uppdatering! Men då har jag iofs familjen runt hörnet så det kanske blir lite onödigt. För det verkar som jag har tappat mina andra 3 läsare. :( Var är ni? Im still here!


Kommentarer
Postat av: Anonym

aaw </3 where did they go???

2010-11-01 @ 20:39:15
Postat av: Anonym

Come back! Coome baaack!!

2010-11-01 @ 23:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0