Hejda sandladan!!


Imorgon i gryningen gar mitt flyg till Kairo, Vienna och slutligen Stockholm dar jag far traffa min efterlangtade familj!!!!

Igar hade vi avskedsmiddag pa Little Buddah och jag kommer sakna mina kollegor och chefer har, dom ar verkligen jattesota och det ar sa kul att ha fatt chansen att komma hit och hjalpa dom starta upp sasongen!

Har inte sagt till pannkaks-mannen och omelett-mannen vid frukosten pa hotellet att jag ska aka. Dom kommer nog undra vart jag tog vagen. Forsoker alltid vara lite diskret vid restaurangen sa att ingen ska veta att jag jobbar har. Har inget emot att jobba men orkar liksom inte ga runt och ha blickar pa mig nar jag hamtar mat i mina mjukisbyxor. Men ack, varje morgon blir jag avslojad nar pannkaks-mannen ropar GOODMORNING TOURLEADER! No work today? och hela omelett-kon vander sig om och tittar nyfiket.

Eftersom vi hade fem stora fulla bussar till var beduin-utflykt i fredags fick jag aka ut dit en sista gang ocksa. Allt gick bra tills det var dags for gruppen att ga ut i oknen och titta pa stjarnorna. Min och Ericas grupp satt tillsammans och nar vi gick ut till dom efter att ha vantat pa de som gatt pa toaletten upptackte vi att de inte hade nagra mattor att ligga pa. Och lasermannen (killen som pekar pa stjarnorna med laserlampa och berattar om dom) stod och guidade en annan grupp!

Sa vi borjade ropa till gasterna att mattorna ar pavag, och ni kan beundra himlen undertiden och titta dar ser ni vintergatan och dar borta ar jupiter! Vi fick inget riktigt svar men reagerade inte utan fortsatte att fortsoka underhalla vara grupper medan vi vantade pa mattor och laserman.

Tills plotsligt en annan guide kommer och ropar EVERYBODY FOLLOW ME! och vi forskrackt upptacker att gruppen borjar ga efter honom. Nej nej, ropar vi, det ar var grupp! No, svarar han, this is Thomson. Och sa haller vi pa ett tag, vi ber gruppen att stanna men de foljer envist efter Thomson-guiden. Och tillslut sager en av gasterna till oss: we are thomsons.

Jaha. Sa vi har alltsa statt i morkret och pratat skandinaviska med Thomsons gaster. Var grupp, upptackte vi kort darpa, stod 10 meter darifran och var mitt i sin guidning av lasermannen.

Sa kan det ga nar solen gatt ner i oknen!!

Vi ses snart :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

HAAHAHAHAHAHHAHAHAH :D :D you fought good!!!

2010-11-13 @ 16:06:18
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAHAHAHAAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHHHAAHAHAHAHAH UNDERBART

2010-11-13 @ 22:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0