Update!

Har flyttat till Mexiko, woho! Bor numera i Playa del Carmen på Yucatán-halvön och njuter återigen av 30 graders värme och vita korallstränder. Och cyklar som går sönder påväg till hotellet, tyskar som frågar vart deras utflyktsbuss är, gäster som är arga på dig för att det regnar och EF+ gäster som blir arga för att bussen kör dem till Playa del Carmens centrum fast det står "transfer till Playa del Carmen centrum" på biljetten.

Och jag älskar det! Hade en liten svacka här i början när jag kände mig som helt ny eftersom jag kommit hit i slutet på säsongen och aldrig har varit här tidigare. Men nu har jag äntligen fått köra transfer, ha service och imorgon är det mitt första välkomstmöte här i Mexiko. Ska bli jättekul verkligen att börja köra igång, tror de här sista fyra veckorna kommer gå riktigt fort.

Saknar Dominikanska, saknar de supergulliga människorna jag lärde känna där och den naturliga skönheten, att vara så nära lokalbefolkningen och att kunna gå på några av världens vackraste stränder utan att möta en enda människa. Förutom en och annan dominikan som klättrar upp i palmerna för att ge dig en kokosnöt.

Men jag gillar verkligen Mexiko också, förstår folk som återvänder hit. Det finns ett enormt utbud här och centrum i Playa del Carmen är supermysigt, för att inte tala om de kriiitvita stränderna, alla cenotes som ligger helt klara och stilla och bara väntar på att utforskas, ruinerna av mayaindianernas tempel och alla coola djur som finns överallt. Apor, agoutis, quatlimundis, sköldpaddor, delfiner, flamingos och JAGUARER för att bara nämna några.

Och på söndag är det equinox i chichen itza! Jag vet, skulle inte heller ha fattat den meningen för två veckor sen, men det är ett fenomen som bara sker två gånger om året i en av de mest kända mayastäderna som man upptäckt. Exakt när solen står rakt ovanför ekvatorn bildas det soltreanglar vid sidan av pyramidens trappsteg och detta liknar precis kroppen på en 34 meter lång orm som slingrar sig ner till ett stort ormhuvud uthugget i kalksten i botten på templet. Och kanske, kanske, ska jag med mina kollegor dit på söndag och guida på utflykten. För första gången i mitt liv ska jag guida i en mayaby och jag är så galet sugen!! Helt vilt alltså. Måste läsa på som en galning och det är bara imorgon kväll egentligen som jag kan göra det men är inte orolig, inte än, tack vare att jag kört så många utflykter innan känns det relativt lugnt.

Nej tjejer och grabbar (låtsas att det är fler än mina systrar <3 som läser detta) (välj själva om ni är tjejer eller grabbar) (har redan valt åt er så dont bother!) nu är det dags att förbereda välkomstmötet imorgon.

Buenas noches para todos y uno beso grande!


Kommentarer
Postat av: Manneli

HAHAHAHHA åååh, får jag vara en kille, pleeease??? :D:D:D

2010-03-21 @ 13:17:35
URL: http://annnelis.blogg.se/
Postat av: marianne - manne

vem av oss är mannen heheheeh? MY NAME FITS BETTER THEN THAT STUPID MANNELI

2010-03-22 @ 08:43:38
Postat av: MANNELI!!!!!!!

MANNELI IS WAAAY BETTER THEN YOURS STUPID "määnannen"

2010-03-24 @ 10:10:31
URL: http://annnelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0