Poco frio!

Jaja, jag VET att det är typ 50 grader kallare i Sverige (utan att överdriva) men jag fryser faktiskt också. Det blåser och det skvätter in vatten från havet i vinden!

Okej ska inte klaga, det är fortfarande runt 25 grader (PLUS) och... Ja. Det finns ju fortfarande chans för solsken ett par gånger den här veckan.

Idag påväg till flygis fick vi fel på bussen. Först stannade vi bara, utan förvarning, och så gick chauffören och en av bagagekillarna ut och den andra bagagekillen bredvid mig bara ryckte på axlarna. Kände mig lite stressad för folk började ju direkt fråga vad som hände, och mikrofonen var inte på, så jag sa att jag skulle ta reda på det och hoppade ut efter chauffisen. Dom är ju så bra på att informera i det här landet! Tyvärr är de inte världsbäst på engelska heller men jag förstod att något var fel eftersom han stod och tryckte på någon pump i motorn och petade i den med en träpinne. Dock anade jag inte att vi skulle stå stilla där i över en och en halv timme.

Tyvärr fanns det ingen mottagning på mobilen heller, så när jag förstod att det skulle ta lite tid skickade jag iväg en av väsk-killarna på en intet ont anande förbipasserande moped för att ringa efter en ny buss där det fanns mottagning. Efter vad som kändes som hundra år skickade chauffören iväg den andra väsk-killen i en bil åt andra hållet för att ringa. Och jag skickade iväg chauffören till närmaste minimarket för att köpa rom och cola till gästerna.

WELL, vi kom iväg tillslut iallafall utan risk att missa flyget. Men det var lite stressigt för alla mina nya gäster satt redan på bussarna när vi kom fram och det fanns ingen tid att ens dela ut välkomstmaterial utan vi bara körde iväg så fort vi kunde så fick de det sen. Nästan varenda gäst har frågat mig om vädret men de som kom idag verkar chill. Men jag vet hur det kommer bli.

Dag 1: Inga problem, faktiskt ganska skönt att det regnar. Dag 2: Fortfarande skönt, så man inte bränner sig, men brukar det vara såhär regnigt? Dag 3: Inte skönt längre, oron börjar växa, de börjar lite smått grubbla på hur de ska få ersättning för förlorade semesterdagar. Dag 4: Eftersom det inte går att få tillbaka pengar pga dåligt väder letar de efter andra fel. Dag 5: De har haft tid att planera och attackerar guiden. Dag 6 och framåt: Jobbigt.

Men förhoppningsvis sker ett mirakel och solen tittar fram både hela onsdagen och hela helgen! Och efter den här veckan har ovädret dragit förbi och alla är glada och bruna igen. Och jag är i Sverige och fryser arslet av mig.

Pussnatt!

Kommentarer
Postat av: mini mi

FIHGT WOMAN; FIGHT!! :) det finns en anledning till att du är en så omtyckt reseledare! du är väldigt bra på att komma på lösningar och glad! folk kommer trvias bättre med dig än med många andra reseledare (Y) YOU CAN DO IT =)=)=)=) och vädret är inte ditt fel = dom vet om det.

2010-01-12 @ 14:00:39
Postat av: Anonym

Jag totally agree with mini mi! Vad duktig du är som köpte dricka åt dom, skickade iväg för att få tag på ny buss och allt!! :):):))

2010-01-12 @ 14:57:08
URL: http://annnelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0