Ojoj!

Dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig idag. Hade för det första inte tänkt jobba till midnatt men förutom det hände en del oväntade saker. Jag och min kära kollega hade hotellbesök som vanligt och alla frågade om vädret, så dit gick allt som förväntat. Det lite oväntade började nog på riktigt när vi kom till kontoret (mycket senare än planerat) och jag mitt i min ekonomiredovisning blev avbruten av min chef som säger att det är tsunamivarning över hela ön. Det visade sig att det varit en kraftig jordbävning utanför Haiti och det blev plötsligt en hel del att göra på kontoret. Men som tur var verkar allt vara under kontroll nu och den enda tsunamin som varit var 12cm hög. Varningen har tagits tillbaka men man bör inte gå på stranden enligt de lokala myndigheterna - tror inte de hade behövt utfärda någon sån varning för inte en kotte skulle vilja gå till stranden mitt i mörka natten och inte ens på dagen vill någon gå dit pga vädret.

Men trots att allt ska vara okej nu och alla gäster är väl informerade och verkar lugna, så kan jag inte riktigt slappna av. Bor ju precis vid stranden och varje gång en våg skummar till lite extra kan jag inte låta bli att titta upp, även fast det inte finns en chans att se någonting. Dels för att det är kolsvart ute, dels för att mitt fönster är stängt.

Well well, det blir nog bra det här. Föreseten, hur stor är chansen att vara med om tre jordskalv och inte känna av ett enda?? Jag bara frågar. Hursomhelst ska jag upp om fem timmar och ha heldagsutflykt till huvudstaden så borde kanske försöka sova ändå. På torsdag är jag och Carro lediga och ska på white water rafting!!

Familjen jag saknar er, tänkte massor på er idag när vi inte visste hur allvarlig tsunamin skulle bli och längtar efter att få träffa er snart (6 dagar!!!). Men oroa er inte, allt är bra nu ;D PUSSNAAAATT!

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh nej, vad läskigt!!!!! :(:(:(:( Kvinna, om det kommer minsta lilla jordbävning, SPRING UPP PÅ ETT BERG, OKEJ??? Vad bra att det är lugnt nu :):) jag hörde om jordbävningen på radio, det verkar vara väldigt kaos där nu :(

Vi saknar dig också!!!! SNART SES VI! <3<3

2010-01-13 @ 11:14:36
URL: http://annnelis.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHHAHA och otur med att inte känna av jordbävningarna förresten.......

2010-01-13 @ 11:15:00
URL: http://annnelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0