Taranquilo...


Jaha nu är jag plötsligt ledig och har ingen aning om vad jag ska göra. Det kändes nästan som att jag var ledig igår eftersom jag hade så sjukt lång siesta. Och inte för att klaga, men jag blir lite rastlös. Känns som att det finns så mycket att göra men kan inte komma på en enda vettig grej.

Jo en sak har jag inplanerat idag. Vid 3-tiden åker jag till Samaná där jag bestämt träff med den lokalguiden som ska med mig på Safari-utflykt imorgon. Det är nämligen första året vi har den utflykten med svensk guide och de har ändrat en del sedan jag sist var med på den förra vintern.

Alltså: vet inte i vilken ordning stoppen kommer vara, hur lång tid det tar mellan dem och vad jag ska prata om på vägen. Det ska han få hjälpa mig med. Och det ska bli sjukt kul! Haha, har nog varit ensam för länge och har inte vågat be nån äta middag med mig eftersom de kanske misstar en middag för en förlovning. Det är ju faktiskt nästan samma sak.

Så jag kommer njuta av varenda minut nu med den här lokalguiden och ta riktigt lång tid på mig att planera. Hoppas han är trevlig.

Annars är himlen blå igen och solen skiner. Vågorna rullar in över stranden där jag sitter på min favoritrestaurang Paco Cabana i Las Terrenas och lyssnar på avslappnande musik med en katt i knät.

Kunde helt klart ha varit värre. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, håll oss uppdatedeade om han var trevlig :):)

2010-12-06 @ 19:48:52
URL: http://a

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0