Safari!

OK sa jag hade safari igar och det gick helt okej faktiskt. Men gillar inte att vara ny pa nagot och inte va helt saker pa vad jag ska saga och nar. Eller att inte kunna forklara hur nasta stopp kommer att se ut. Den basta kanslan ar nar man kan sa mycket mer an man har tid att saga. Nar man kan plocka ut det mest intressanta och det mest passande for gruppen och situationen, och anda veta att man skulle kunna saga sa mycket mer anda.
Jag och min lokalguide satt tillsammans med gasterna i trucken medan vi skumpade upp och ner pa de jordiga vagarna som regnet gravt stora hal i. Vi sag helt otroliga landskap, vissa delar av Jurassic Park ar inspelad har och det sag precis ut som nar de kommer flygande med fallskarm i borjan pa andra eller tredje filmen. Berg som pressats upp flera hundra meter over havsytan och som ar helt kladda i grona tropiska vaxter.
Improvisarade faktiskt storsta delen av utflykten men det gick som sagt helt okej. Gasterna var glada och verkade nojda efterat. Fick till och med en puss pa kinden! :D
Idag har jag varit pa tva hotell och traffat lite gaster, svarat pa fragor och hjalpt till med rumsbyte. Mailar lite med mina kollegor i Sharm el Sheikh, Kap Verde och pa Lanzarote och de har sa sjukt mycket att gora. Hos dem ar det precis som det ska va under vintersasongen nar det lider mot hogsasong - hektiskt, stressigt, minst 12 timmars arbetsdag och flygforseningar. I Sharm el Sheikh ar det ju extra hektiskt nu med hajattackerna och guiderna dar arbetar for tillfallet mestadels som psykologer.
Men har i Karibien ar det lugnt och skont! Vi hade en tropisk regnskur imorse som nu har vaxlat om till klarbla himmel och sol. Ska nu ta pa mig mina solbrillor, hoppa in i bilen med Aventura pa hog volym och kora tillbaka till hotellet for lite lunch innan eftermiddagsservicen.
Har det som sagt ganska bra har! :) (maste gora konstiga prickar mellan varje stycke, annars byter den inte rad).

Kommentarer
Postat av: ankelelelleelelellelelelleleleleleelle

hahahahhahahhah jag undrade just vad prickarna var för, om det liksom var olika punkter....



Åh vad duktig du är!!!!! BRA JOBBAT!! :):):):):)

2010-12-08 @ 20:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0