Poolutsikt och svala vindar.


Sitter här på min lilla veranda till villan jag har fått rum i. Har en pool direkt utanför dörren och Atlanten precis bakom. Är ledig och hade tänkt lägga mig i solstolen snart för att schteeka lite. Tänkte att ni älskar att läsa sånt här när det är 15 minusgrader och snöstorm hemma, så here we go. :D

Vid tvåtiden ska jag äta buffélunch med Anneli och sen åker vi till frisören för att bli fina inför jul. På julafton kommer vi ta taxi ner till Santo Domingo där vi ska besöka IKEA, äta svenska köttbullar och sill för att senare åka tillbaka till Las Terrenas och äta julmiddag.

På IKEA ska jag också hålla i mitt första veckomöte. Hjälp! Men det går nog bra, har massa saker att ta upp och vi har planerat att sätta oss i ett av IKEA-vardagsrummen för att få the right feeling liksom. Sen rundar vi upp med köttbullar. Hihi! Rundar upp! Med köttbullar!

Har fortfarande inte packat upp eftersom vi troligtvis ska flytta om tre veckor till vad vi kallar för Djungelhotellet. De har inte öppnat än, så vi har fått flytta gäster som hade bokat Djungehotellet hit istället men förhoppningsvis öppnar de alltså om tre veckor. Helt nyrenoverat! Och då kan vi äntligen packa upp.

Gillar att bo här men en sak ser jag fram emot att byta ut - badrummet. Fönstret sitter nämligen läskigt nära duschen och jag har inte kollat, men det känns som att man lätt skulle kunna se in om man gick förbi utanför. Imorse när jag skulle borsta tänderna höll jag på att hoppa ur byxorna för plötsligt stod ett par ben utanför fönstret! Troligtvis någon som skulle fixa en lampa på väggen eller så, men jiiises vad rädd jag blev.

Så, nytt badrum ja tack! En gardin skulle uppskattas också.

Det är lite växlande molnighet nu, som vanligt, någon står och kastar en tom plastbunke upp och ner bakom staketet, en gräsklippare låter, svala brisar blåser genom palmkronorna och jag ska gå in på min creepy toilet och kissa. Sen ska jag sola.

Saknar er där hemma, hoppas att ni mår bra!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

åhh vad mysigt att ha möte i vardagsrum haha, du kommer sköta det hur bra som helst :) :) hahaha och nice joke med köttbullarna, you know how to roll (eh, ja, inte fullt så bra)



Saknar dig också<3<3<3

2010-12-21 @ 18:45:07
Postat av: majs

åh vad cool du är!! :D hur gick mötet? bra tänkt där med att få the feeling for it ;))

2010-12-25 @ 13:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0