Hej från Karibien!


Gissa vad jag gör nu!??

Jag installerar en skrivare! Eller försöker. Installations-CD:n vill inte ens starta men jag ska göra pappa och bror stolta och visa mina väl dolda datatalanger.

Oj nu startar den, heja mig!

Vi ska äntligen börja komma igång "på riktigt" nu - eller jag iallafall. Vår bokningsansvarig har åkt till Egypten och jag har fått mitt eget skrivbord och min egen laptop. Har gjort en lång to do-lista och registrerat mina första reseräkningar. Såja!

Igår hände en liten oväntad grej. Det är sånt som oftast händer här. Man tror att allt är lugnt och under kontroll och så bara POFF! händer något man verkligen inte kunnat förutspå.

Igår satt min kollega i bussen med våra gäster till Las Galeras. 5 minuter innan de kom fram till hotellet (efter en 10 timmars flygresa och 2 timmar på skumpiga vägar genom djungeln) fick de stanna. Någon hade strejkat och fällt ner stora träd över vägen så de kom helt enkelt inte fram. Jag fick springa upp till receptionen på vårt hotell och trolla fram 13 nya rum plus middag som slutat serveras till 24 hungriga och trötta gäster.

Det gick bra faktiskt, alla fick rum och mat och imorse körde de iväg till sitt rätta hotell. Hamdulillah.

Nej nu ska jag fortsätta med installationen, vi hörs snart igen!! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra jobbat med både skrivaren och trädfällningsgrejen :D:D

2010-12-18 @ 00:15:34
Postat av: Anonym

braaaa jobbat maistro! :D

2010-12-25 @ 13:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0