En stressig feeling.


Har halvdag ledig idag, börjar jobba kl 17 vilket är ganska knäppt. Egentligen skulle jag börja kl 16 men de enda gästerna som bodde på det hotellet jag skulle till har flyttat till Samaná. Så 17 it is. Och jag får panik med regelbundna mellanrum, sliter upp mobilen ur fickan för att kontrollera tiden, sliter upp den andra och dubbelkollar att det är samma tid, och slappnar av lite. För att upprepa samma sak 20 minuter senare.

Men kommer nog sakna dessa arbetsfria timmar när jag flyttat in i djungeln och plötsligt har fullt upp. Mitt största problem just nu (förutom allt jag ska förbereda mig mentalt och praktiskt på allt nytt som börjar) är att några gäster jag ska träffa kl 17 inte var helt nöjda med en utflykt de var på och förväntar sig kompensation.

Personligen tycker jag inte de ska ha det, eftersom de har njutit av utflykten och allt som varit inkluderat i priset. Men eftersom de nu inte är nöjda och har nämnt en del anledningar till varför, kan jag kompensera dom lite ändå. Problemet som kvarstår är att ännu en (STOR) familj har varit på samma utflykt och klagat lite. Eftersom de bor på samma hotell kommer de berätta för dem vilket gör att jag isåfall måste kompensera även denna familj, som annars är nöjda nu som det är.

Suck. Men har kommit på en lösning som kan tillfredställa båda! Hoppas vi.

Vet inte om ni tycker att detta är intressant men ni ville ju veta mer om mitt jobb och här kommer det! (Haha ni har inte alls sagt att ni vill veta mer om mitt jobb, men nu får ni det iallafall, muahahahaha).

Varför måste folk förresten ha kompensation för allt? Vi har löst det som gått lite fel, förklarat det andra som de inte förstått och de har som sagt haft en jättebra dag under utflykten. Isnt that enough people? Gå iväg och njut av semestern nu!

:)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad har ni kommit på för lösning? :D

2010-12-12 @ 00:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0