AAHH!!


Hjälp, jag skickade precis in mina ansökningar inför sommaren. Det pirrar massor i magen, den 10:e får vi svar. IIIH!!

Idag har jag kört iväg till vårt kontor i Samaná ca en timme från Las Terrenas där jag bor. Det tokregnade under större delen av dagen och bakom en av kurvorna jag rundade på vägen hittade jag en flock med kor. Det är ganska vanligt här, de står helt plötsligt mitt i vägen och pratar med varandra. Så då är det bara snällt att vänta tills de flyttar på sig.

Vårt kontor i Samaná är så gulligt. Det är byggt i ett av våra hotells shoppingområde med pastellfärgade små hus som liknar lekstugor. Vi sitter i ett litet rum på övervåningen bredvid kliniken och golvet knarrar när vi går på det. Pedro som sitter under oss är helt övertygad om att det kommer rasa in en dag så att vi ramlar ner på hans huvud. Well I cant blame him.

De firar någon speciell lokal dag idag så vägen tillbaka till Las Terrenas kommer nog att ta lite tid. När dominikanerna har fest tar de med sig alla plaststolar de har och sätter sig mitt på vägen för att dricka rom. I El Limón som ligger mellan Samaná och Las Terrenas finns en utomhuspool och när det är fest där är det värre än den största koflocken du kan tänka dig. Man kommer förbi men det tar lite tid. Och många djupa andetag.

Vi har det bra här annars. Har tre all inclusive-armband runt handleden från de tre hotellen vi bott på. Buffén är otrolig, jag får kaffe och vatten till rummet varje dag och människorna är faktiskt ännu vänligare än jag kom ihåg. De dansar, lyssnar på musik, sjunger, ler, dansar, dricker rom och lyssnar på musik.

Som tur är finns ett gym på hotellet som jag faktiskt också har gått till två gånger. För maten är så god, det finns allt från fisk med kokosnötsås och friterade bananer till riktig italiensk pasta och hummer på stranden. För väldigt lite pengar. Que bueno!

Det är jättekul att vara själv på ett resort, välkomstmötet igår gick hur bra som helst och vår lokala agent Simón hjälper till att sälja utflykter och svara på invecklade frågor om vad det kostar att hyra land här och hur man flyger till Isla Margarita från El Portillos flygplats. Förutom några sådana frågor har jag kunnat svara på det mesta direkt, det underlättar verkligen när man har varit i landet förut.

Men jag saknar er där hemma! Har drömt en del om er faktiskt :) Hoppas att ni har det jättebra och hoppas att ni vinner på lotto så att ni alla kan komma hit och hälsa på i mars.

Väntar fortfarande på USB-sticket med internet men det ska vara påväg. Det var något med kontraktet som skulle gås igenom först, kan ta en dag till femton veckor men i värsta fall får jag åka ner hit igen och uppdatera.

KRAMAR från en liten ö med tropiskt regn i Karibien!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi saknar dig med kickikorv, ditt gäng på mario kart är inte lika retliga när du inte är i toppen och leder det! <3

2010-12-05 @ 01:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0