You aint seen nothing like me yet.

Sista HT - check.
Städa rummet - check.
Mindre än 2 veckor kvar - check check check.

Det är konstigt. Kommer ihåg när jag och Natta var på semester i Turkiet för ungefär trehundratjugo år sen, och jag ÄLSKADE att sola. Bara att ligga på stranden och svettas tills man var helt blöt, och jag ville inte ens gå och svalka mig i havet? Jag tyckte det var så skönt och jag var totalt avslappnad. Och blev såklart galet brun. Efter en vecka.

Och här är jag nu, efter 2 och ett halvt år utomlands är jag fortfarande lika vit. Och nu har jag haft ett par timmar ledigt mitt på dagen, solen lyser, det är 30 grader i skuggan och vi har pooler utanför lägenheten med tomma solstolar.

Och jag sitter här, inomhus framför datorn med ac på. Och känner ingen ånger, ingen oro, inget alls. Vet inte när jag började tröttna på att sola, men det bara inte avslappnande längre. Det är varmt, svettigt och tråkigt. Hur kunde detta hända? Att jag liksom blev mätt på solen.

Längtar till Sverige nu. Det brukar kännas starkare när jag inte har så mycket att göra, som det har varit här. Har hela tiden en känsla av att jag BORDE ha mycket att göra. Men jag HAR inte det. Vi hinner äta tre gånger om dagen, hinner gymma, hinner sola. Det är så sjukt lugnt, idag kommer jag (om inget oförutsett händer, peppar peppar) jobba..... SHIT! 4 timmar!?? Nej det kan ju faktiskt inte stämma, så lite har jag aldrig någonsin jobbat sen jag blev guide. FYRA!? Okej plus kanske 1-2 timmar på kontoret. Men ändå, sex timmar. Det är ingenting, vad händer!?

Haha, okej i know, jag har precis skrivit ett inlägg om hur jobbigt det är att sola och ha lite jobb. Det kom nog ut lite fel.. Men jag gillar ju att jobba, annars hade jag inte fortsatt såhär länge. Det är jätteskönt att kunna ta kaffepauser, snooza på morgonen och fortfarande ha energi på kvällen. Men längtar till Turkiet med lite mer action! :)

Och systrar, håll kvar våren, jag kommer! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

We will hold on to it!!!!!!! :):):D

2010-04-04 @ 15:25:32
URL: http://annnelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0