¡ seiz dias mas !

Wallahi, tänkte börja packa idag men först planerade jag att sola lite vid poolen! Är halvledig och börjar först kl 16.00 vilket är rätt så nice. Så pool, läsa klart Flyga Drake som jag sträcktläste hela dan igår på minst tre olika caféer och sen påbörja min packning.

Har köpt en normalstor ROSA resväska. Mycket stolt! Ska bara fylla den som sagt, så får vi se om stoltheten blir kvar eller inte. Hungrig men orkar inte resa mig ur sängen? Vilket problem.

Men som sagt, sex dagar kvar. Det är helt otroligt att jag varit här i fem veckor. Och att jag står på Arlanda om en vecka! <3 BTW, kan någon be Thomp att hämta mig? 0=) Återkommer med exakt tid osv sen.

KRAM på er alla barn! Och grattis igen Anklet! <3


*

Kom precis tillbaka från - tara-tadam - STRANDEN! Äntligen har jag fått lite färg! Röd, iof, men det blir väl brunt snart. Ni vet när man rakar benen och råkar skära sig och det blir vitt först och sen tar det jättelång tid innan det slutar blöda? Det hände mig för tre dar sen och nu tror jag det blivit inflammerat för det läker inte och gör mer och mer ont. Så köpte nån alsolsprit-wannabe på apoteket och hoppas det går över. Ska trots allt gå genom hela Playa del Carmen på min eftermiddags-service snart och det lär ju kännas.

Har inte börjat packa än :/ Planen ändrades när Sari stack ut huvudet från Sofias rum och frågade om jag ville med till stranden. Jag övervägde strand mot pool i två sekunder innan jag sa JA! Vi åt lyxig frukost för 130 pesos och jag läste nästan klart Flyga Drake. Bara nästan.

Så snart dags för jobb, imorgon är det bara fem dagar kvar och min resväska lyser fortfarande rosa och tom bredvid mig.

Hasta la vista!


*


Aj det går verkligen upp och ner här, ena stunden njuter jag och har kul och andra stunden längtar jag bara hem. Men kvällen var okej, vi åt tacos på en lokal taqueria där maten serverades på tallrikar med plastpåsar över. Väldigt smart faktiskt, så borde man kanske börja göra när man får gäster, så slipper man all disk. Tips till er där hemma! Sprid mitt budskap!

De var imponerande snabba med att plocka bort våra tallrikar som vanligt, så fort man lagt ner gaffeln efter sista tuggan står de lutade över bordet och säger "excuuuse me, may I take?". Ölglasen och flaskorna från gästerna före oss brydde de sig dock inte om att ta bort. Kanske hade tallrikarna tagit slut och det ser ju inte lika elegant ut att servera mat på plastpåsar utan tallrikar inuti. Så jag förstår dom. Vi gav dom bra dricks, faktiskt 6 svenska kronor mer än vi behövde.

Nu när jag kom hem hade jag för kanske fjärde dagen i rad sagt till mina kollegor och rumskompisar att jag skulle börja packa. Vilket jag även har intalat både mig själv och er X antal gånger. Men som ni ser ligger jag här i sängen.. Eller nja, det ser ni kanske inte men ni ser ju att jag uppdaterar min blogg väldigt flitigt iallafall, såhär flitig har jag ju aldrig varit och det är ett säkert tecken på att jag undviker något. Att packa.

Något annat jag gjort för att undvika min LYSANDE rosa resväska (varför köpte jag ingen mer diskret? Den går ju inte att ignorera!) är att titta på bilder. Har redan bläddrat igenom flera album från Marmaris i somras och nästan kissat på mig av skratt åt våra videos! Men den här gången tittade jag tillbaka på Egypten och hittade den här bilden som Tuire så fint målat i ett väldigt träffande försök att återspegla detta underliga land som jag av någon anledning inte kan låta bli att älska.



Åh, jag minns det så väl. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0