Oväntat besök...

Inatt vid två-tiden vaknade jag av att Sofia knackade på min dörr. Jag flög upp ur sängen och trodde jag försovit mig men hon svarade inte när jag undrade vem det var, utan fortsatte bara att knacka så jag öppnade dörren.

- Väntar du besök? frågade hon. Nej inte direkt. Så hörde jag det också - någon BANKADE på vår ytterdörr. Alltså inga små diskreta knackningar, utan hårda slag. Jag blev inte rädd först, tänkte att det måste ju vara någon dom känner här nere, men så väckte vi Pauliina och hon visste inte heller vem det kunde vara.

Bankningarna fortsatte och blev högre och längre. Vi ringde till vakterna som alltid står vid entrén tre våningar ner, två byggnader bort. Och bankningarna fortsatte. Men det värsta var att varje gång de upphörde, ryckte det i handtaget och det kom knäppande ljud som om någon faktiskt försökte bryta sig in.

Vi låste in oss alla fyra på Sofias rum och kröp ihop vid sängen. Pauliina öppnade försiktigt balkongdörren och Sari undrade om vi skulle hämta en kniv, när vakten äntligen kom och vi insåg att det faktiskt var en som vi kände som stått där och bankat.

Men vi stoppade honom inte. Det är faktiskt inte helt okej att utan minsta förvarning ställa sig och banka på dörren mitt i natten. Och han gav sig inte heller!

Det tog ett tag för oss alla att somna om efter det och nu har jag ganska nyligen vaknat efter en välbehövd powernap. Så nu har jag ingen ursäkt kvar! Hade tänkt träna men inser nu att det inte kommer hända idag heller, mitt sår har äntligen börjat läka men det gör fortfarande ont att gå så det enda jag har att göra nu är att

PACKA!

Yes - nu kör vi.



Vid ankomst till Egypten vintern 08. Allt kom med! Masallah.


*


Alltså jag fattar inte. Skrev ett jättelångt inlägg nyss och HUR kunde jag tycka att "logga ut"-knappen såg ut som "spara & publicera"? GAH!

Hur som helst ville jag bara berätta hur duktig jag varit som packat min svarta väska full av souvenirer och min rosa full av kläder, med plats över till det jag inte kan packa ner än! WOHO! Och utöver detta har jag även städat mitt rum - det ni.

Sen berättade jag också att jag upptäckt att kvinnan som jobbar på cafét vid kontoret är från TURKIET! Vi pratade lite igår och jag sa biraz turkce biliyorum, jag kan lite turkiska. En av de få meningar jag ännu minns, men snart blir det fler!

Men innan dess ska jag få spendera två helt lovely weeks med min familj. <3 Janne Långben the movie, varma mackor, stuvade makaroner, promenader, frisk luft, galna katter och inte minst BRA HUMOR!!

Längtar efter att kissa på mig av skratt, det var länge sen nu. Hej hopp dags för jopp! (jobb) <=)

(pricka rätt knapp nu kicki, snälla pricka rätt knapp)

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHHAHAHAH you've got skillz....... LÄSKIGT med bankningarna :o:o:o

2010-04-12 @ 18:18:46
URL: http://annnelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0