Inte NU.

Har alltid tyckt att vulkaner är coola men idag börjar jag känna att vulkaner är nog inte min grej iallafall. Inte just nu.

Fråga: När du ändå har väntat i 200 år - kunde du då inte ha väntat 3 dagar till?

Såklart blir det flygförsening och vi har ingen aning om hur lång den blir. Jag har spelat upp många worst case scenarios i mitt huvud under dagen och känner att ingenting skulle förvåna mig längre. Det som skulle förvåna mig var om vi fick flyga härifrån på söndag! Det hade varit helt otroligt.

Stackars de människor som jobbar på huvudkontoret nu med att ordna upp det här. Vi har gäster i Mexiko, på Gran Canaria, Mallorca, i Grekland, Turkiet, Egypten, ja faktiskt om man också räknar med rundresorna så kan jag lika gärna sluta där. För det är många ställen. Och många gäster som skulle ha flygit hem idag och som vi, imorgon. Och alla ska till norden. Om det inte går att öppna upp flygtrafiken igen måste vi omboka alla flyg den närmsta tiden till flygplatser i södra Europa och därifrån boka buss, båt eller tåg. Vad jag har hört kan aska ligga kvar i luften väldigt länge, och eftersom det är just askan som kan påverka flygmotorerna negativt så känns det inte som att vi kommer kunna flyga hem den här helgen.

SKIT. Har längtat så mycket! Kommer missa SPA-helgen också som jag fick i present av mina kompisar. Men okej, har ändå två veckors semester och därför kommer jag nog få lite tid hemma oavsett. Det kunde ha varit värre, som för min kollega som knappt haft någon semester under vintern och nu kanske hennes tre dagar hemma också ryker.

Bokstavligt talat.

Målade en liten bild för att illustrera mina känslor.


Det är ingen vulkan. Det är jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhhh, vad jobbigt det blir för alla :( :( Men du kommer ha massa tid kvar här hemma! :) Spa-helgen kanske ni kan ta en annan gång om det går att omboka?

HAHHA love the pic btw. Väldigt likt!

2010-04-16 @ 11:25:12
Postat av: BAAAARRIET

vi saknar dig!! <3 men du hade två veckor iallafall så du hinner va hemma :D

2010-04-16 @ 12:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0