Ändrade planer...

Nu händer det äntligen lite grejer! Jag har fått lite action som jag bett om. Tack tack, vulkanen hörde mina böner.

Dock hade jag kanske inte tänkt mig det här, men nu blev det så. Skulle egentligen ha varit hemma på semester nu men eftersom all flygtrafik i norra Europa fortfarande är avstängd och askan blåser in ännu mer mot Sverige har vi ganska nyligen landat i Barcelona istället.

När vi rest över nästan hela Atlanten var det fortfarande oklart om vi skulle landa här, i Atén eller i Las Palmas. Men nu är vi här på ett fint femstjärnigt hotell och kl tre i eftermiddag hoppar vi på sju olika bussar, jag och de andra fyra guiderna som är med (på väg från eller till semester) kommer vara med på varsin buss. I minst 45 timmar kommer vi resa genom Europa i bussar utan toalett med säten som inte går att fälla tillbaka.

Men vad ska vi göra, det är bara tur att vi hittat sju bussar med två chaufförer i varje. Några gäster försökte sig på att hyra bil härifrån och köra hem själva, men det visade sig vara lite svårt då ALLA bilar i hela Europa redan är uthyrda. Folk ber om hytt på färjan vi eventuellt kommer ta senare, ber oss separera barn och ungdomar på bussarna och undrar varför vi inte har bekvämare bussar att åka med.

Jag är hemskt ledsen, men det här är vad som finns. Vi får helt enkelt göra det bästa av situationen! Själv kommer jag sitta längst fram på guidesätet och ha tio kilos nackspärr på tisdag kväll men tänk ändå vad häftigt! Vi har rest från Mexiko till Barcelona, och nu kommer vi resa genom hela Europa. Det finns faktiskt folk som betalar dyra pengar för att bila eller åka buss genom Europa! =)

Men det lite jobbiga är att jag inte hittar min mobil, vart katten har jag lagt den? Har inte använt den på 1,5 månad men vet att jag tog den från mitt rum i Playa del Carmen. Men har ingen aning om vart den befinner sig just nu. Well well, får försöka uppdatera här och på facebook längs med vägen. Vi kommer antagligen övernatta i Tyskland och där kanske dom är civiliserade nog att ha internet.. =)

Ta hand om er små räkor, snart kommer jag!

Och om vi inte hörs innan, tar jag mig hem på något sätt. Antagligen tisdag kväll.


Kommentarer
Postat av: barrrrrrr

YOU HANG IN THERE! väldigt jobbigt, men ack vilken upplevelse ändå! :D vi saknar dig PUUSSSS ta hand om dig kottigirl!

2010-04-18 @ 15:17:00
Postat av: Anonym

OFTA utan toalett? :o:O aaah!! Men det kommer gå jättebra! :D :D YEAH YOU KEEP HANGING IN THERE!!!!!!<3

2010-04-19 @ 17:10:32
URL: http://annnelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0