Med marenge i högtalarna.

Ligger i min säng i mitt nya hotellrum i Las Terrenas. Hotellet är 2+ men väldigt mysigt och söt personal. Istället för fönster har jag myggnät (som jag misstänker INTE fungerar då mina ben är TÄCKTA av myggbett), spolan i toaletten fungerar inte och de har trängt in en fåtölj mellan sängen och väggen av någon outgrundlig anledning. Men jag har gratis trådlöst internet (som ni ser, ni som sett mig på facebook), halvpension men snart all inclusive och en vit palmklädd strand precis utanför lobbyn.

Idag har vi skrivit kompendium (nästan klar med Santo Domingo, den vill liksom aldrig bli färdig), uppdaterat info till hotellböckerna och leaflets och försökt lugna ner finnarna som börjar bli riktigt stressade för att deras första gäster kommer på torsdag.

Vilket egentligen är helt sjukt. Här har vi haft tid att studera, lära känna varandra, skriva nya kompendium och testamenten och nu helt plötsligt så KOMMER dom. Nu är det snart dags! Dags att inse att vi lärt oss svar på frågor som inte kommer ställas, målat vägbeskrivningar till butiker som aldrig kommer besökas och arbetat med att formulera texter i material som inte ens kommer läsas.

Det är en ny säsong, mitt i vintern, och den kortaste säsongen vi alla varit med om. Men vi kommer vara så galet BRA! För vi vet faktiskt helt vilt mycket och vi alla är störtsköna människor, för att inte nämna att vi lever i ett paradis med gröna tropiska skogar och vita sandstränder på en halvö som stolterar med mer än sju miljoner palmer. Jag menar, vad finns det att klaga på?

(Peeeppar peppar)

Nu ska Kicki sova, buenes noches! Hasta la vista!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0