Fågelkvitter!

Det är vad jag ligger och lyssnar på just nu. Igår natt var det engelsk karaoke från hotellet intill, en liten unge som sjöng Single Ladys för fulla halsar. Måste säga att jag föredrar fågelkvittret!

Tänkte nu för tredje morgonen i rad gå ut på en långpromenad längs stranden före frukosten. Måste ha kass självdiciplin för det har hittills inte hänt! Men idag ska bli vändpunkten i mitt liv, när jag är klar med detta inlägg ska jag dra på mig shorts och linne och gå den 50 meter långa vägen ner till stranden.

Nu börjar mitt hälsosamma liv! (haha)

Igår kom våra finska gäster hit till DR och jag kände igen dom DIREKT, blev nästan bländad vid poolen, hoppas verkligen dom får lite färg snart! Shit man glömmer hur kallt det är hemma, minus 15 hörde jag nånstans? Eller det kanske var Köpenhamn. Oavsett verkar det bli en vit jul, hoppas på det, allt blir så mycket vackrare då.

Idag har vi möte 14.30 på kontoret i Samaná och intill dess ska jag (efter min morgonpromenad, eventuella situps och lite tropisk frukt till frukost) försöka avsluta mitt hittills 17 sidor långa Santo Domingo kompendium, läsa igenom de nya papprena vi fick på kontoret i förrgår och skriva en to do-lista till efter mötet. När allt är klart där, tar jag och Carro afsted till Rio San Juan där vi parkerar bilen och åker vidare med Anna-Karin och kanske Jossan och Nikolay till Cabarete där vi ska studera nattlivet! WOHO! Och dagen efter ska vi STEEKA på stranden och visa våra kommande gäster att det faktiskt ÄR sol i Samaná. Dom kommer ju bli dunderoroliga annars när dom ser oss, inte lika vita som finnarna men snäppet under skulle jag tro. Och så ska vi testa på vindsurfing!

Jajamen. Och på söndag ska vi studda safari som inte heter jeepsafari längre eftersom vi åker i nån sorts truck. Och på måndag.. Ja på måndag kommer dom. Jag körde ut med hotellböckerna igår och kollade checklistorna med receptionerna så att allt ska vara i ordning. So far, so good.

OCH jag fixade mina naglar igår! Fransk manikyr med akryltoppar och hon var verkligen bra. Så bra att jag gav 25% mer betalt än det kostade. Och trots denna generösa dricks kostade det inte mer än 100 svenska kronor. I love DR säger jag bara.

Nej om man skulle ta sig ut på den där promenaden kanske...

Puss och hej! Hasta luego!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, vad härligt du verkar ha det!! Vindsurfing, sol, bad, finnar höhö, safari och ååh, i'm glad for you! :):):)

2009-12-18 @ 14:31:51
URL: http://annnelis.blogg.se/
Postat av: kotten

yeeeep minst 15 minus och en bländande vit jul ser det ut som! hoppas du trivs super bra!! <3333

2009-12-20 @ 20:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0