Flyger runt, lite till.

Ikväll går flyget mot Sharm el Sheikh (med två mellanlandningar om jag minns rätt). Det är tydligen jättevarmt där. Men jag har precis börjat vänja mig vid den svala friska luften i Sverige och det är faktiskt inte så kallt längre. Har en spännande vinter i sandlådan framför mig med fin lägenhet och många utmaningar. Men hejdåkramarna börjar bli lite för många och den ledsna känslan i bröstet blir inte lättare att handskas med.

Börjar man bli gammal när man letar ursäkter för att slippa gå ut? Hela sommaren? När man tycker att ett glas vitt och en osttallrik på en mysig innegård är något bland det bästa man kan spendera tid och pengar på en fredagskväll. När man skaffar katt fast man bara ska bo kvar tre månader till och har säsongens sorgligaste moment när man måste ge tillbaka dom till hotellet igen.

Äh so what om jag gillar att ta det lugnt, huvudsaken är väl att man njuter av livet! Men jag tror att det jag försökte komma fram till var att alla hejdå och alla lägenheter man inte kan känna sig helt hemma eller helt borta i, börjar slita lite i mig.

Det är kul sålänge det varar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0