Smartphone!


Idag har jag jobbat sen kl 8.30 imorse och tvingade mig själv ut från kontoret tillslut trots att det finns mycket kvar att göra och jag är ledig imorgon. Tänker inte flytta min lediga dag igen. Tänker ha en ledig dag den här veckan. Och det jag inte hann klart har jag delegerat till mina duktiga kollegor.

Nu sitter jag här i cykelbyxor och linne, med en stark kopp kaffe och en uniform som väntar på att bli struken. Åker till flygplatsen om en timme och kommer tillbaka ca kl 5 imorgon bitti.

21 timmars arbetsdag, hepp hepp!

Skönt att vara ledig imorgon. Vill åka runt och upptäcka platser runtom men samtidigt vore det skönt att fixa lite i lägenheten, handla och träna. Och bara ni vet, ta det lugnt och njuta. Ja. Det låter bättre. Upptäcka kan man göra sen.

Min mobil stängdes förresten av igår eftersom man bara kan ha turkiskt simkort i utländsk mobil under en begränsad tid. Så jag panikköpte en ny igår eftersom vi inte fått våra från företaget än. Och den funkade, tills idag. Så jag panikbytte mobil imorse och den nya funkade perfekt, jag kunde ringa, folk kunde ringa mig - men så upptäckte jag att dom inte kunde höra vad jag sa.

Så sms är det nu som gäller, kanske fixar det imorgon. Kan iallafall se att folk försöker nå mig och höra vad dom säger, är det verkligen nödvändigt att dom hör mig då? Det är ju faktiskt ganska skönt, att bara sätta på högtalaren när folk ringer och lyssna på vad dom vill utan att behöva svara. Kanske skicka ett sms med svar sen om det behövs.

Ja, bra idé faktiskt. Bra tänkt mobilen.



Det här är min nya mobil. Fast bilden gör den ingen rättvisa. Den är jättetjock IRL.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det kan vara nån inställning. Jag hade samma problem förut när min mobil var ny. Då gjorde de nån mikrofoninställning och så funkade det sen.



Råkade ha i lite för mkt sambal oelek i min soppa tror jag...

2011-05-05 @ 22:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0