Eldklot!


Drog undan gardinen för en liten stund sedan för att titta ut och såg ett ovanligt starkt sken på himlen. Först tänkte jag att det var konstigt att stjärnorna verkade lysa så starkt inatt. Men ju mer jag tittade insåg jag att det bara var ett ljus som lös så starkt.

Det konstiga var också att det här ljuset flyttade sig. Det blinkade inte och det var större än ett flygplan. Det lyste starkt i orange-gult med jättesvaga inslag av rött i kanterna och det rörde sig snabbt (så snabbt att man kunde se hur det flyttade sig) åt vänster. Funderade på att filma det och ångrar lite nu att jag inte gjorde det, men det hade nog ändå inte synts så bra.

Blev förvånad av att ingen annan var ute och tittade på det. Och så plötsligt blev det bara mindre och mindre, som om det släcktes ut och försvann. Och så var det borta.

Men på riktigt, vad var det? Har gått in på en massa nyhetssidor men ser ingenting. Kanske står det något imorgon, håll ögon och öron öppna folk! För detta var ingen stjärna.





Edit: det liknade precis bilden i en artikel jag hittade: http://www.sn.se/nyhter/nykoping/1.66120


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0