Brännblåsor och sovmorgon!


Igår hade jag en jättebra ledig dag. Gick in till stan för att äta turkfrukost på vår turkrestaurang. Väl där berättade ägaren om några platser uppe i bergen utanför Manavgat där man kan äta riktig turkfrukost, något som jag verkligen har saknat och försökt hitta.

Så vi åkte dit. Upp på hans scooter (ja jag hade hjälm) och upp i bergen. Det är bland annat därför jag älskar Turkiet. Man kan bara åka 20 minuter ut från turiststäderna för att komma till helt lokala platser. Vi följde de kilometerlånga ruinerna av romarnas akvadukter ut mot Manavgatfloden och vidare in till våtmarker och täta pinjeträdsskogar. Vi såg en turktant som vallade sina getter och jag fick klappa en bebisget. :)

Fast dom vallar getterna inne i Side också längs med huvudvägen där bilarna kör i 90, så det behöver man inte åka upp i bergen för att se.



Getter (får? lamadjur? mulor?) inhandlade i bergen mot Bodrum från Marmaris.


Sen träffade jag hamam-turken (för er som inte hört talas om honom, sålde han hamam till mig och min kompis när vi var här på semester för 5 år sen och körde oss till flygplatsen när vi höll på att missa flyget hem). Vi drack kaffe på en restaurang vid stranden och hade kul åt gamla minnen tills det var dags för tacomiddag på Liman.

När jag skulle kliva upp på hans motorcykel brände jag mig på avgasröret. Ja, IGEN. Tror det är tredje gången det händer nu och det är bara inte okej någonstans.

På Limans var det jättekul, och jag hade gärna stannat kvar längre men min mobil (som snart kommer bytas ut) fick slut på batterier (trots att den laddats hela natten och förmiddagen). Eftersom jag verkligen vill att folk ska kunna nå mig kunde jag inte stanna utan var tvungen att åka hem och ja, ladda mobilen. Hur sorgligt? Snälla tyck synd om mig.

Nu är jag halvledig, det regnar på min soldag men det gör inget för då kan jag gymma istället. PUSS OCH KRAM!


Kommentarer
Postat av: upprörd men ändå imponerad anneli

åhhh, dumma mobil!! :( men vilken härlig dag du haft, vad cool du är som gör alla dom här grejerna!! :D

2011-05-18 @ 11:23:37
URL: http://annnelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0