Polis polis potatisgris.


Borde väl inte skriva det här när pappa läser ;) men igår blev jag stoppad på vägen från Alanya till Side för att jag körde för fort. Aj aj! Det var en lång sträcka utan bilar och jag sjöng för full hals inne i bilen. Kanske gick det lite snabbare än vad hastighetsbegränsningen låg på, men jag har blivit van vid att köra den hastighet som passar där man befinner sig och ser inte skyltarna med begränsningar längre.

Normalt kör jag faktiskt väldigt långsamt här, det kan min kollega intyga som brukar susa förbi och komma fram 10 minter innan mig när vi ska nånstans. Men den här gången gick det alltså lite fortare än vanligt. Och jag fick böter.

I Egypten är det ganska kul att få böter för jag vet exakt hur man gör för att slippa betala. Det är bara att va trevlig, lite diskret få fram att man arbetar med landets största företag inom turism och säga ett par ord på arabiska. Inte en chans att dom skriver klart din bot då. Här däremot är dom lite mer civiliserade och min turkiska och mina skämt var visserligen uppskattade men gjorde ingen skillnad. Damnit.

Fem minuter efter ringde min kollega som också blivit stoppad. Det var tydligen en lång kö till polisen när han kom, alla väntade på att få en bot (säger man bot?). Offf yaaa! Idag ska jag och chefen åka runt hela Side och träffa alla hotellchefer och restaurangägare vi har kontrakt med. Smell you later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0