Nu börjar det.

Har varit sjukt effektiv idag och kanske är det därför jag har en så glad känsla ikväll. Brukar ha det när mycket har blivit uträttat nämligen. Älskar när det händer saker.

Vill ni veta hur min dag såg ut? SÅKLART att ni vill!

Snoozade som ni vet imorse och gick mycket riktigt till gymmet efter det. Där fann jag två löpband. Ja, punkt. Det fanns alltså ingenting mer. Och dessa två löpband fungerade inte, hur mycket jag än tryckte på on och drog i sladdarna.

Så jag köpte mig ett par billiga solglasögon och körde till kontoret istället. Solen sken hela dagen, du hade rätt Cissi om värmen! På kontoret blev jag smärtsamt medveten om min icke fungerande skrivare och alla dokument som måste skrivas ut. Blev kort därpå smärtsamt medveten om att alla har påskhelg hemma i Sverige, inklusive våra experter på IT-avdelningen.

Istället svarade jag på mail och försökte komma på i vilken ände av pusslet jag skulle börja. Pusslet heter att starta upp inför en säsong för första gången och en känsla som liksom följer med pusslet heter hjälp jag har nog glömt något jätteviktigt.



Såhär känner man sig då ungefär. Ni fattar vad jag menar va?

Sen frågade Casper om jag ätit frukost och fem minuter senare var vi påväg till Liman restaurang för att äta turkfrulle. Solen lyste, luften var varmare än den varit sen vi kom och vi parkerade precis intill de majestätiska ruinerna av tempel från tiden då romare och greker levde här.

Efter denna lilla paus hade jag krafter till att ge mig på skrivaren. Det tog sjumiljoner samtal till vår agents IT-avdelning (som gudskelov inte firar påsk), femton aarggh jag ger upp utbrott och många misslyckade installationer av drivers till olika HP-skrivare.

Sen åkte jag och chefen för agenten till närmsta databutik och köpte en ny. Som gjorde precis som det stod att den skulle göra i bruksanvisningen - ända tills jag skulle skriva ut. För att fatta det hela kort kunde jag inte skriva ut något på hela dagen men var helt galet effektiv ändå och städade kontoret, gjorde klart nästa veckas schema, rensade i mina papper och åt kebab.

Sen kom Casper tillbaka och det tog honom två minuter att hitta felet och få igång skrivaren. Som jag för övrigt är helt kär i, har skrivit ut så sjukt många papper ikväll. Bara längtar till imorgon när jag kan skriva ut fler!



Det är bara så irriterande när man som tjej inte kan fixa nån teknisk liten grej. Och så kommer en kille och klarar det direkt. Man vill ju bara gå i försvar och förklara att man visste precis hur man skulle göra men det kan man inte. Så det är bara att tacka och bocka. Och hoppas på lite bättre lycka nästa gång kanske.

JAHA sen har jag ju sagt att jag ska till flygplatsen inatt också och säga hejdå till 50 gäster som avslutar semestern och flyger tillbaka till Stockholm. Oj oj, har inte träffat gäster på en månad! Och har aldrig jobbat på den här flygplatsen förut. Sen finns ju också det faktum att det är midnatt och jag ska köra om två timmar för att komma hem igen runt sex på morgonkvisten.

Sova 4 timmar eller så och sen spendera dagen på kontoret och i Side för att bland annat signera alla kontrakt jag inte fick skickade till mig idag. Så nu har det alltså börjat. Guidelivet! Fast i en annan roll. Som jag faktiskt gillar idag.

GUTEN NACHT MEINEN FREUNDEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0