ehhhstockholmo


Jag är turist i mitt eget land. På riktigt har jag svårt att hitta i Stockholm. Idag skulle jag ju till turkiska ambassaden och var tvungen att köpa en karta. Yes you heard me, jag köpte en karta över Stockholm. Kunde ju inte bara stå där och låta kassörskan peka ut vägen utan att köpa den.

Sen sökte jag visum och har därmed lagt mitt pass i den turkiska ambassadens händer. La femhundra kronor i deras händer också. Kom precis på att jag inte fick tillbaka någon växel, hallå det kostade ju 480?

Jaja kanske överlever utan dom 20 kronorna. Sen träffade jag min kollega från Gran Canaria och återupplivade gamla förträngda minnen från vår vinter tillsammans. Härliga tider! Vissa av dom iallafall. Hon påminde mig om någon alkoholiserad gäst som stannat på flygplatsen i två veckor eftersom han inte fick flyga hem, och jag kunde inte riktigt minnas honom, trots att hon sa att jag varit ganska delaktig i situationen. Men nu, nu minns jag.

Minns att jag köpte kaffe till honom för att han skulle nyktra till lite när vi för sjuttielfte gången försökte få med honom på ett plan. Och att han sen på nåt sätt ändå inte kom med. Eller var det en annan alkis? Hursomhelst, härliga tider.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0