Bor Musse Pigg också här?


Alltså. I taxin igår. Fast innan jag berättar om det vill jag bara säga att jag har haft tre skitroliga och inspirerande dagar i Stockholm, hej sommar 2011! Nu kör vi.

Okej taxin. Vi var påväg tillbaka till vandrarhemmet (vi sa hotell till chauffören men ja, det är ett vandrarhem). Vi hade faktiskt varit och spelat boul, skitkul! Haha hello grandma liksom men det var faktiskt det.

Iallafall. Kom till saken kvinna. Vår taxichaufför var ganska pratglad och så var han utländsk, det hör till saken så jag måste nämna det. När vi närmade oss vårt wannabe hotell berättade han för oss om den förra gången han körde någon dit.

Chauffis: Förra kunden här han sa det var micke mus.
Jag: Micke mus?
Chauffis: Ja, att det var micke mus på hans rum.
Jag: HAHA! Jaså bor han här! Vilket rum då?
Mina kollegor: Hahaha!
Chauffis: Hahaha!
Jag: Haha!
Chauffis: Men hur säger man? Råtta? Mus?
Jag: Ja råtta eller mus, men om du säger micke mus blir det som Musse Pigg. Som Kalle Anka.
Chauffis: Haha!
Jag: Haha!

Det var inte förrän jag betalt, chauffisen kört därifrån och vi stod och smådisskuterade detta som jag plötsligt förstod. Han menade mycket möss. Inte mickey mouse.

Och jag som trodde att han trodde att mickey mouse betydde mus.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0