Milano?


Hallå här kommer en liten snabb uppdatering innan jag beger mig.

Det har varit ganska hektiskt men saker och ting verkar lösa sig bättre än jag trodde. Min första guide kom ikväll och min andra imorgon. Jag hade då varit här i lite mer än 24 timmar. Puha.

Efter att ha sett till att min nya kollega hade allt hon behövde (förutom bagaget som blev kvar i Istanbul) lämnade jag henne att sova medan jag utforskade området bakom vårt hotell. Och hittade en turkrestaurang. Den var helt tom förutom ett bord med turkar som alla vände sig om och stirrade när jag gick in.

När jag och min nya kompis mr Inkastare satt och drack te kom en av hans springpojkar (dom gör allt som ingen annan orkar göra). De hade en kund i telefonen och springpojken kunde inte så bra engelska.

Inkastaren: Hello, you want to order food? Pizza, okej. Large, okej. How many? One large pizza. Pizza Milano? Okej okej, it will be there in... (springpojken mimar 20 minuter).... 15 minutes. BYE BYEEE!

Sen visade det sig att ingen har en aning om vad pizza Milano är för något och efter en lång diskussion ringer han upp den norska kunden igen på blandad tysk-engelska.

Inkastaren: Hello! Pizza Milano nothing, do you want another pizza? You ordered yesterday Milano? No no nothing. What do you want on your pizza? Mushrooms unt tomato unt salami unt... Unt... Okej okej. Danke, byeee!

Åh det var mycket roligare i verkligheten inser jag nu. Alla pratar verkligen tyska här, det bor tydligen runt fem miljoner turkar i Tyskland och det verkar som att alla har nån farbror i Side.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0