Att byta bana.


Jag har älskat att vara guide. Har älskat det hela tiden och är nog den enda i hela företaget som fortfarande, efter 3,5 år, inte har något emot att ha servicetelefonen.

Att vara chef är annorlunda på många sätt. Jag kommer inte få den där adrenalinkicken som man får under en utflykt när allt bara flyter på och man har världens bästa grupp. Kommer inte längta efter att det nya schemat kommer ut eftersom det är jag själv som gör det och jag måste hela tiden tänka på vad jag säger och hur jag agerar och reagerar på olika saker.

Det gäller att ha tungan rätt i mun hela tiden, att ha stenkoll på saker jag tidigare inte brytt mig om och jag kan inte gå ut för att "ta en drink" och komma dansandes hem klockan fem på morgonen.

Mina arbetsuppgifter har bytts ut mot nya, mer ansvarsfulla uppdrag. Det är förvånandsvärt lätt att ta på sig och genomföra helt nya uppgifter. Men jag saknar frihetskänslan. Att bara kunna gå runt i stan och vara flummig med turkarna utan att bry sig om vad dom tycker eller vilka dom är. Har ingenting emot att arbeta 16 timmar i sträck sålänge det händer något och man har kul.

Men om man ser saken i ett annat ljus, har jag inte nödvändigtvis gått miste om guidelivets fina sidor. Jag kan åka till flygplatsen när jag vill och åka ut på service. Vill jag vara flummig och bara slappna av, kan jag ta bilen till en annan stad över dagen. Och servicemobilen har blivit ersatt med min vanliga mobil, med kollegor och hotellchefer som ringer istället för gäster.

En stor skillnad alltså och det mesta är fortfarande väldigt nytt, men jag tror att det blir en bra sommar. Det är faktiskt skitkul att lägga scheman och jag ser verkligen fram mot vårt första veckomöte. Det är lite konstigt att dem vi arbetar med inte riktigt slappnar av som jag är van att folk gör i min närhet, men antar att det kommer med tiden. Sen fick vi veta under kvällen att det finns ett gym 20 meter från våra lägenheter. PURE happiness.

Summan av kardemumman blir alltså att livet är bra, jag kommer bli fit for fight vilken dag som helst och det är fortfarande svinkallt i Turkiet.

Over and out!


Kommentarer
Postat av: ankllllllll

Jag tycker att du fortfarande kan vara ett fluml :):) (jo pappa, det kan hon!). Och dom kommer slappna av när dom kommit in i allt! :D YOU GO STRONG!!!!!!!! <3

2011-04-22 @ 00:29:29
Postat av: Cecilia

Det blir nog varmt snart ska du se. Och allt man är med om är man en erfarehet rikare (som en klok barnmorsk i Norge sa).

2011-04-22 @ 21:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0