2012 kompisar!


Det är INTE okej att mina läsare inte har ökat efter de drastiska åtgärder jag var tvungen att ta till.

Har läst en massa om 2012, och det är faktiskt sjukt intressant. Har tänkt väldigt mycket på alla miljöförändringar och oroat mig över allt som händer. Har därför inte riktigt vågat sätta mig in i vad som faktiskt kan hända och hur allvarligt det egentligen är. Men nu när jag börjat läsa lite mer, inser jag att det troligtvis kommer hända något väldigt stort och att det förmodligen inte finns något vi kan göra åt det - och på något sätt känns det lite lugnande.

Konstigt va? Vet ju fortfarande inte vad som kommer hända men nu undviker jag det inte längre och det är faktiskt skönt. Det är inte mycket vi verkar veta, men en sak som är vetenskapligt bevisad är bland annat att solen och jorden kommer stå i en rak linje mot det svarta hålet i vintergatan den 21 december. Och att en solstorm förmodligen kommer uppstå någon gång under 2012. Sist en solstorm ägde rum var för 150 år sedan och konsekvenserna var då att stora delar av elektriciteten slogs ut. Och det kan vi väl överleva!

Sen pratar många om att polerna kommer byta plats och att jordens magnetiska dragning kommer att spridas ut på olika ställen vilket kan orsaka naturkatastrofer.

Det behöver inte alls bli så stort som det låter, och förmodligen händer inte allt på en och samma gång, men jag tror att något kommer hända och jag tycker det är skitläskigt och väldigt intressant.

Sen hänvisar många till att mayaindianernas kalender slutade den 21 december 2012 och endel menar att det skulle innebära jordens undergång. Medan många andra menar att det inte behöver vara jordens undergång utan bara en ny era vi står inför. En stor förändring! Som bara sker vart 5200:e år.

Vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0