Orkar inte gå till poolen.


Det har gått ganska långt, när man är för lat för att gå ner och sola vid poolen. Och kan inte skylla på att jag är trött, för det är jag verkligen inte. Har bara blivit så van vid att ligga här i soffan med mitt mystäcke framför datorn att jag inte vill byta ut dessa bekvämligheter mot en solstol vid poolen.

Och ja, jag tänker skriva om det här för detta är förmodligen den enda säsongen i mitt guideliv som jag kan ha så mycket fritid att jag inte vet var jag ska göra av den.

Kommer ihåg en kväll i Marmaris förra sommaren, när jag levde ett normalt guideliv. Hade haft en fjorton timmar lång utflykt till Efesos och när jag kom tillbaka var jag tvungen att gå förbi kontoret och två hotell för att lämna meddelanden till gäster.

Och när jag slutligen var påväg hem ringde min kollega, som då jobbade i Italien, och under detta samtal kom det fram att de arbetade i snitt fem timmar om dagen FEM! tänkte jag. Det är ju helt sjukt!

Och här är jag nu. Okej vi jobbar mer än fem timmar. Minst 7-8 per dag. Men det känns faktiskt som ingenting, jämfört med 10-12 som man är van vid. Plus att det är väldigt lugnt på hotellen nu, folk frågar saker och har problem som alltid, men allt går snabbt att svara på och lösa, så man blir nästan lite besviken när de tackar och går därifrån.

KOM TILLBAKA! vill jag ropa ibland. Ge mig nåt att göra!

Och jag borde bara vara tyst, för snart ska jag till Sharm el Sheikh och kommer få äta upp de här orden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0