Lägg på luren!!


Försöker ringa hem men det är upptaget. Och har varit det i tio minuter. Och om det är den jag tror att det är som pratar i telefonen (barret) så kommer det vara upptaget i minst tjugo minuter till.

Jaja. Skriver väl lite i mitt Kairo-kompendium istället. Det är ju faktiskt inte så långt kvar tills jag ska ha utflykt dit!



Nilen. Världens längsta och troligtvis äckligaste flod.

Alltså jag har tänkt på det där. Om man skulle tömma Nilen, och få se allt som ligger dolt under vattenytan. Det hade faktiskt varit rätt coolt. Förutom alla döda djur och sopor skulle man ju hitta delar av sjunkna skepp och skelett från faraonernas tid! Tänk bara Cleopatras bror och alla andra som drunknat i den här floden, och hur stor roll den spelat genom tiden. De antika egypternas motorväg, dricksvatten och livskälla.

Det är svårt att föreställa sig att det en gång levt flodhästar och krokodiler här. Kanske inte för er som aldrig sett Nilen på riktigt och bara tittar på den här bilden nu. Men när man tittar lite närmre, ser man bruna moln som hela tiden liksom väller upp mot ytan. Trots att floden på många ställen är ganska djup, är sopbergen där i så höga att de sticker upp som små öar på flera platser och det är ju faktiskt ganska otroligt, att folk fortfarande tvättar sina kläder och fiskar i samma vatten som det flyter döda hästar.

Och efter den här beskrivningen känner jag inte riktigt att jag kan motivera längre varför jag älskar Egypten så mycket. Men jag gör det, och trots att det är sorgligt att lämna Turkiet längtar jag som en galning tills det är dags att hoppa på den där bussen som tar oss tillbaka till Kairo!


Update: Det var inte min kära syster som pratade i telefon, som jag trodde. Det var mami ♥.

Update 2: Sovgott familjen! ♥ Jag hörde er hela tiden men det blev väldigt dålig mottagning i slutet. Barret jag hörde allt du sa iaf. :) Ringer hem igen en annan dag!


Kommentarer
Postat av: Lena

Du kanske ska besöka Gangesfloden oxå då ;)

2010-09-21 @ 21:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0